19 maja uczniowie zespołów edukacyjno-terapeutycznych ZG i ZM uczestniczyli w trzecim module projektu eTwinning „Special Hands, Colorful Dreams”, który nasza szkoła realizuje w roku szkolnym 2024/2025 we współpracy z partnerami z Turcji, Ukrainy, Litwy, Portugalii oraz Polski. Tematem przewodnim bloku były teatr i drama. Uczniowie poznali podstawowe techniki pantomimy, uczyli się wyrażania emocji bez użycia słów oraz uczestniczyli w ćwiczeniach z zakresu animacji przedmiotów i improwizacji scenicznej. Celem zajęć było rozwijanie ekspresji twórczej, komunikacji pozawerbalnej oraz budowanie świadomości emocjonalnej. Jednym z kluczowych elementów spotkania była prezentacja zwyczajów i tradycji charakterystycznych dla kultury polskiej przygotowana przez naszych uczniów, jako efekt współpracy międzynarodowej. Przedstawione zostały takie zwyczaje jak: pierwszy taniec nowożeńców, powitanie chlebem i solą, oczepiny, a także tradycja wręczania kwiatów kobietom z okazji Dnia Kobiet – 8 marca. Następnie w ramach części tematycznej poświęconej zwierzętom uczniowie wcielali się w role żab i krów. Ćwiczenia dramowe obejmowały m.in. zabawy ruchowe, inscenizacje oraz zadania manualne, takie jak symboliczne „dojenie krowy” i „łapanie much”. Zwieńczeniem zajęć było wspólne układanie puzzli z motywem masek teatralnych oraz projekcja krótkiej bajki edukacyjnej nawiązującej do omawianej tematyki. Zajęcia przebiegły w atmosferze twórczej aktywności, radości i otwartości na nowe doświadczenia. Projekt w znaczący sposób wspiera rozwój kompetencji społecznych i emocjonalnych uczniów, umożliwia międzynarodową wymianę doświadczeń i poszerza ich horyzonty kulturowe.







