W pierwszym tygodniu czerwca uczniowie klas 4–8 naszej szkoły mieli okazję wziąć udział w wyjątkowym projekcie edukacyjnym „Na tropie liczebnika”, którego celem było utrwalenie wiedzy o tej części mowy. Projekt został oparty na aktywnych metodach nauczania, które łączyły ruch, współpracę oraz elementy rywalizacji. Uczniowie uczestniczyli w 2-godzinnych blokach lekcyjnych, prowadzonych metodą stacji zadaniowych, co pozwoliło na angażujące i dynamiczne podejście do nauki liczebników. Stacje zadaniowe znajdowały się nie tylko w sali 29, ale również w bibliotece szkolnej, świetlicy oraz na podwórku szkolnym. W ramach projektu uczniowie mieli okazję brać udział w takich aktywnościach jak:
- „pranie liczebników” – gramatyczne ćwiczenia na liczebniki,
- praca z osią liczbową,
- zagadki i łamigłówki językowe,
- ekologiczna gra dydaktyczna „Zakrętkowe liczenie”,
- liczebnikowe puzzle i pociąg,
- gra w klasy z liczebnikami,
- „gramatyczne frytki” – zabawa wspierająca utrwalanie wiedzy,
- multimedialne gry na platformie edukacyjnej,
- „tropienie liczebników” – ćwiczenia obserwacyjne i logiczne.
Dzięki różnorodnym metodom nauczania uczniowie nie tylko powtórzyli i utrwalili wiedzę, ale także mogli rozwijać swoje umiejętności współpracy oraz kreatywnego myślenia. Projekt „Na tropie liczebnika” spotkał się z dużym entuzjazmem wśród uczniów. Ruchowe i interaktywne podejście do nauki sprawiło, że uczestnicy chętnie angażowali się w poszczególne zadania. Wiele osób podkreślało, że dzięki nietypowym formom pracy łatwiej było im zapamiętać zagadnienia związane z liczebnikami.
Inicjatywa pokazała, że nauka języka polskiego może być atrakcyjna i angażująca, a zastosowanie gier dydaktycznych i metod opartych na ruchu znacząco zwiększa efektywność przyswajania wiedzy. Serdecznie dziękujemy wszystkim uczestnikom za realizację tego inspirującego projektu!







