W naszej szkole prowadzone są zajęcia rewalidacyjne dla uczniów z upośledzeniem umysłowym stopnia lekkiego, umiarkowanego i znacznego. 

Rewalidacja (łac. re – znów, valius – mocny) jest to całokształt podejmowanych i usystematyzowanych działań, mających na celu przywrócenie człowiekowi niepełnosprawnemu (również intelektualnie) możliwie pełnej sprawności. Jest to proces edukacyjny, terapeutyczny i wychowawczy z zaplanowanymi celami, uwzględniającymi wiedzę teoretyczną i działanie skierowane na osobę niepełnosprawną. 

Główne kierunki oddziaływań rewalidacyjnych to:

  1. maksymalne usprawnianie tych wszystkich funkcji fizycznych, które są najsilniejsze i najmniej uszkodzone,
  2. optymalne korygowanie funkcji zaburzonych i uszkodzonych, defektów i zniekształceń, 
  3. kompensowanie, czyli wyrównanie przez zastępowanie,
  4. dynamizowanie rozwoju – stymulowanie.

Cele oddziaływań rewalidacyjnych:

  1. uzupełnianie braków w wiedzy szkolnej,
  2. usprawnianie ruchowe i manualne,
  3. rozwijanie i usprawnianie funkcji  psychoemocjonalnych,
  4. rozwijanie sfery społecznej i komunikacji,
  5. wspomaganie rozwoju umiejętności szkolnych,
  6. rozwijanie i korekta sprawności werbalnych,
  7. rozwijanie zainteresowań i zdolności uczniów,
  8. rozwijanie samodzielności i zaradności życiowej.

W ZSS realizowane są następujące zajęcia rewalidacyjne:

  1. zajęcia glottodydaktyki,
  2. zajęcia korekcyjno-usprawniające umiejętność czytania, pisania i liczenia,
  3. zajęcia stymulujące rozwój psychofizyczny,
  4. zajęcia programami multimedialnymi,
  5. zajęcia kształtowania komunikacji społecznej,
  6. zajęcia korekty wad postawy,
  7. zajęcia muzyki  z rytmiką,
  8. zajęcia korekty wad wymowy,
  9. zajęcia audio-psycho-lingwistyczne metodą A. Tomatisa,
  10. zajęcia integracji sensorycznej SI,
  11. zajęcia taneczne z elementami kinezjologii edukacyjnej Dennisona,
  12. zajęcia korekcyjno-wyrównawcze z języka polskiego,
  13. zajęcia kształtujące umiejętności matematyczno-przyrodnicze,
  14. zajęcia korekcyjno-wyrównawcze z matematyki,
  15. zajęcia korekcyjno-wyrównawcze z języka niemieckiego,
  16. zajęcia kształtujące umiejętności techniczne,
  17. zajęcia rozwijające samodzielność i zaradność życiową,
  18. zajęcia usprawniania technik szkolnych.