Celem projektu ,,Zawody dawniej i dziś” było zapoznanie ósmoklasistów z wybranymi zawodami na rynku pracy oraz wymaganiami niezbędnymi do ich wykonywania. W czasie zajęć uczniowie pracowali z aplikacjami interaktywnymi, które pozwoliły odgadywać nazwy zawodów oraz predyspozycje, które należy mieć do ich wykonywania. Największą atrakcją było zapoznanie się ze stroną: https://mapakarier.org/city. Spacerując po wirtualnym mieście można było poznać różnorodne miejsca i pracowników wykonujących różne zawody, potrzebne narzędzia do wykonywania pracy oraz umiejętności osób chcących wykonywać dany zawód. W drugiej części uczestnicy mogli poznać świat ginących zawodów. Dzięki panu Przemkowi- kustoszowi Muzeum Archeologiczno-Historycznego w Stargardzie odbyła się fascynująca podróż w przeszłość, dzięki której można było przenieść się do średniowiecznego Stargardu, poznać życie, pracę mieszkańców i zawody jakie wykonywali. Dużym zaskoczeniem była informacja na temat zawodu… rogownika. Podczas próby składania w całość części eksponatów, w czasie zajęć odkryta została eksperymentalnie przez uczniów praca archeologa. Ciekawym opowieściom i zabawom nie było końca, ale pani Marlena i pani Lucyna zaprosiły uczestników na spacer miejski, w sam raz dla poszukiwaczy i odkrywców tajemnic. W czasie wędrówki (z mapą) po mieście, odkrywane były ulice z nazwami zawodów rzemieślniczych, które w dobie automatyzacji odchodzą w zapomnienie. Po powrocie do szkoły, w ramach podsumowania wiedzy, ósmoklasiści rozwiązywali krzyżówki o zawodach dawnych i współczesnych. Te niezwykle ciekawe, różnorodne i atrakcyjne zajęcia zmobilizowały uczniów do zastanowienia się nad dokonaniem odpowiedzialnych decyzji dotyczących wyboru zawodu.